7 - Б клас

Як минає адаптація пятикласників до навчання в середній школі

Випустивши своїх девятикласників у широкий, незвіданий світ, цього року я взяла маленьких п’ятикласників. Дітки дуже  активні, сповнені творчої енергії. Учні у своїх справах ставлять перед собою суспільно корисні цілі, позитивні духовні запити. Їх об'єднує загальна мета діяльності, а не просто подібні цілі кожного учня окремо. П’ятикласники прагнуть постійно спілкуватися і співпрацювати один з одним. Їх відрізняють стійкі інтереси.    Ініціативність, активність, живий оклик на нові справи, творчі починання - ось основні риси класного колективу.
У класі   панує доброзичливість і дружелюбна атмосфера. Більшість учнів класу прислухаються до думки своїх товаришів і приходять до одностайного судження, легко знаходять спільну мову, взаєморозуміння при вирішенні групових завдань. Критичні зауваження з боку членів класу приймаються доброзичливо і сприяють створенню єдиної групової думки.У класі переважає мажорний, добрий загальний лад, доброзичливість у взаєминах. Успіхи чи невдачі товаришів викликають переживання, щира участь інших членів класу, тут мають місце схвалення, підтримка, а докори і критика робляться з доброзичливих позицій. Дітям подобається бувати разом, їм хочеться частіше перебувати в класіДоречно відмітити, що більшість учнів  класу   організовані і працьовиті, охоче відгукуються на прохання старших.З батьками контакти добре налагоджені. Більша частина батьківського колективу зацікавлена в організованості класного колективу, у високому рейтингу навчальних досягнень своїх дітей, а тому є активними учасниками навчально-виховного процесу в школі.                  Основне завдання, яке я ставила в період адаптації - створення в класі атмосфери психологічного комфорту і підтримки кожного учня -  повністю реалізоване.Учні 5 класу були залучені до підготовки і проведення спільних зі старшокласниками заходів, свят і спортивних змагань. Брали участь у всіх колективно - творчих справах школи та класу, що проводились до цього часу. За підсумками І семестру у класі три учениці, які навчаються на високому рівні: Долгая Карина, Морозова Вікторія та Табакова Дарина. Я вважаю, що 5 клас добре пройшов адаптаційний період навчання в середній школі.  



Довгожданий день настав........

     Зранку понеділка учні 5-Б класу були дуже збуджені, адже їх чекало веселе свято іменинників та День святого Миколая.Розпочалося святкування з приходу ангелочків.
    Де не взявся й чортик. Але він був дуже гарним, допоміг у проведенні конкурсів. 
Привітавши іменинників, подарувавши їм гарний концерт, всі сіли за «святковий солодкий» стіл.
        В кінці свята  прослухали казку про святого Миколая і запальними танцями завершили захід.
 
                                                                                              Автор: Сапальова Н.Г.

Батьківські збори у 5-Б класі


 Усяка школа славна не числом, 
а славою своїх учнів.
М. Пирогов
   Сьогодні, 10 грудня 2015 року, в 5-Б класі відбудилися батьківські збори, на яких  було підведено підсумки навчання за І семестр.
   Психолог школи Драєвська Світлана Анатоліївна ознайомила батьків з результатами дослідження п’ятикласників в період адаптації до навчання  в середній школі. В цілому картина дуже позитивна, клас відповідає психологічним нормам. Учні сприймають школу, зміни в їхньому житті та вчителів позитивно. Подякувала батькам за вихованих і креативних дітей.
   Я ознайомила з рівневим показником з навчання. Вказала на учнів, у яких є незначні проблеми у навчанні з деяких предметів і висловила надію на покращення їхніх досягнень.

  З великим інтересом мами п’ятикласників слухали виступ учителя математики та інформатики Жука Олександра Анатолійовича, який вказав на причини прогалин умінь і     навичок з математики.



     
Вихователь Коваль Маргарита Олексіївна повідомила про зайнятість учнів у другій половині дня.
   Збори пройшли на мажорній хвилі. Батьки з розумінням поставилися до поставлених задач. 
Автор: Сапальова Н.Г.






Фотозвіт про екскурсію


   
     Заповітна мрія кожної людини – хоча б раз у житті опинитися на відстані витягнутої руки до зірки. Ефект близькості створюють телескопи. І добре, якщо він є у власному користуванні  і можна милуватися  на небесні тіла мало не щодня. А якщо ні? Допомогти у вирішенні проблеми готові планетарії.
    І ось 25 жовтня учні нашого закладу відвідали   Запорізький планетарій, якийрозташовується в «Міському Палаці дитячої та юнацької творчості».

    Ми всі  розташувалися на м'яких кріслах і дивилися на сферичний екран, на якому показували нашу планету і будову Всесвіту.
    Вихованці закладу отримали цілий всесвіт вражень від нових знань і чарівний досвід космічної подорожі, 
     













Наша екскурсія містом на цьому не завершилася. Ми вирішили навідатися до  дитячої залізниці.
     Природно, що   оминути стороною те, що там, крім самої дитячої залізничної дороги є ще зоопарк, тераріум, акваріум, ботанічний сад - не можна.  
     У зоопарку представлено безліч різноманітних тварин, у тому числі птахів. Ми з подивом дізналися про   те,  що найчастіше запорожці самі приносять своїх домашніх тварин в зоопарк.  Найбільше передають в зоопарк морських свинок, кролів і черепах.
   З великими емоціями учні передають свої враження. Ось деякі з них:
«Мені дуже сподобалась екскурсія містом. Найбільше припало до душі відвідування планетарію. Там було дуже цікаво і пізнавально. Також сподобалась подорож палацом – особливо було цікаво у Зимовому саду, де руками педагогів та дітей зроблено такий чудовий куточок, в якому проживають птахи та рибки. Родзинкою саду є дерево, яке росте лише у  спеціальному середовищі», - поділилася своїми враженнями Назаренко Ганна.

Діти навіть кинули символічні копійки до басейну, щоб ще раз відвідати Палац дитячої та юнацької творчості. 
    

















    «В планетарії ми пізнали більше про космос, сонячну систему. Завдяки зручним кріслам здавалося, що ми реально потрапили в міжпланетну пригоду. Також сподобалося те, що в Центрі  працює гурток з астрономії з новими телескопами, а в самому планетарії є фотографії  планет, які зробили діти, які відвідують астрономічний гурток та брали участь у проектах НАСА», - розповіла Литвиненко Анастасія.


   














   А от Долгій Карині більше сподобалося у зоопарку тому, що там був великий ведмідь і гарний беркут. «А ще мені сподобався страус, з яким я знайшла спільну мову», - говорить Карина.
   Заморені та щасливі всі повернулися до своєї рідної домівки школи-інтернату "Джерело"
















Враження Губки Ангеліни в креативному оформленні


Автор Сапальова Н.Г. 
(Рекомендовано для блогу класних керівників)




Батьківські збори у 7-Б класі за темою 
«Порушення поведінки дітьми: причини виникнення та засоби подолання»
Уранці, коли пробуджуєшся, спитай себе:
«Що я маю зробити?»
 Увечері, перше ніж заснути: «Що я зробив?» 
  Піфагор 
Неможливо виростити повноцінну людину
 без виховання в ній почуття Прекрасного. 
  Р. Тагор 
      Сім'я і школа – два важливих соціальних інститути соціалізації дитини. І хоча їх виховні функції різні, позитивні результати досягаються тільки при вмілому поєднанні різних форм співробітництва, при активному включенні в цю роботу всіх членів колективу закладу і членів сімей вихованців.
     Головне в роботі класного керівника – завоювати довіру та авторитет, переконати батьків у важливості і необхідності узгоджених дій сім'ї і навчального закладу. Без батьківської участі процес виховання неможливий, або, принаймні, неповноцінний. Тому особливу увагу я приділяю впровадженню нових нетрадиційних форм співробітництва, спрямованих на організацію індивідуальної роботи з родиною, диференційований підхід до сімей.
      Кожна підготовка до батьківських зборів у 7-Б класі проходить з очікуванням чогось особливого:  яскравого, позитивного, пізнавального і, що особливо важливе, результативного.
     Ось і сьогодні, 10 листопада, відбулася чергова зустріч з матерями моїх любих семикласників. Тему зборів підказали самі діти - «Порушення поведінки дітьми: причини виникнення та засоби подолання», адже норми поведінки деяких учнів класу уже вийшли за межі допустимого. А ось над формою проведення зборів мені довелося «поламати голову», - дуже хотілося придумати щось особливе, щоб було і цікаво, і пізнавально.
        Мені навіть не здалося дивним, але вибір типу зборів теж не обійшовся без дітей: дуже вже захотілося, щоб у вирішенні причин неадекватної поведінки прийняли  участь самі винуватці. Тому класна кімната перетворилася на сімейну вітальню.
    Метою материнських, так, саме материнських (бо прийшли тільки мамочки, як вони самі себе називають) зборів було формування партнерських стосунків в системі «школа – батьки – учні» щодо вирішення навчання та виховання учнів.
А розпочалася наша зустріч із екскурсу у життя класу та невеличкого концерту, підготовленого силами самих дітей.


А далі про серйозне…

    Матусі та діти сіли так, щоб було видно обличчя кожного. Я запропонувала провести збори у вигляді гри.
    І першою вправою у нас було створення умов ефективної праці у групі. Були представлені ряд правил, які необхідні для роботи у групі (добровільність, щирість, відвертість, доброзичливість, активність, взаємоповага, один говорить – усі слухають), учасники пояснювали і обговорювали їх, а в кінці додали ще інші, які є важливими для того, щоб класний колектив був єдиним цілим.
    З метою створення теплої, дружньої атмосфери далі була вправа «Ім’я дитини». Учасники заходу з  рук в руки  передавали м’яку іграшку, передаючи з нею тепло своїх рук, доброту душі, любов. І кожен називав ім’я: мама називала ім’я своєї дитини так, як називає вдома, а дитина називала своє ім’я так,  як вона хотіла б, щоб її називали. Результатом цієї вправи стало те, що дітям приємно було чути своє справжнє ім’я, а не прізвище чи прізвисько. Одноголосно учні проголосили, що віднині будуть тільки промовляти імена, а прізвиська і грубі слова викинуть зі свого лексикону.
      БУДЕМО МАТИ НАДІЮ, ЩО САМЕ ТАК І БУДЕ.
     В ході «Сімейної вітальні» учні та мами прослухали міні-лекцію «Законодавча база України. Права та обов’язки дітей і батьків», про те що дозволяється робити у школі і що забороняється… Присутні дійшли висновку, що невиконання певних функцій призводить до порушення поведінкових норм, а це впливає і на навчання не тільки дитини з такою поведінкою, а й на інших учасників навчального процесу. Тут  же відбулося порівняння статистичних даних про навчальні досягнення учнів з 5 по 7 клас і всі побачили, хоча й незначну, девіацію у навчанні.  Порушуючи поведінку на уроках, учні порушують і Статут школи, порушують права тих дітей, які бажають навчатися, але їм заважають здобувати знання. До того ж ті учні, які порушують поведінку на уроках, вони ж є порушниками і на перервах.
     Вправа «Злочин і кара» дала змогу проаналізувати характерні порушення поведінки дітей у школі.
 Учні написали види власних порушень на уроках та перервах, а потім всі разом обговорювали їх.

    
Мами згадали, які були порушення поведінки їхнього часу,  розповіли, які були види покарань  тоді. Всі дійшли висновку, що проблема поведінки не нова і є актуальною в усі часи. Щоб ефективно її вирішити, спочатку потрібно розібратися, чому діти себе так поводять.


      Тож вправа «Хто винен? Що робити?» поставила за мету проаналізувати причини неадекватної поведінки і визначити шляхи вирішення даної проблеми. З вуст дітей полилися припущення того, чому вони себе так ведуть на уроках. Батьки вирішили, що основними причинами поганої поведінки є вікові зміни дітей, несформована культура спілкування з оточуючими, послаблення контролю з боку батьків, зниження навчальної мотивації. Але постало питання, що ж треба зробити для того, щоб змінити ситуацію на краще?
     Всім учасникам було запропоновано на ватмані написати свої пропозиції, після чого презентувати їх перед присутніми. Тож були вироблені правила поведінки учнів у класі та правила спілкування  у соціумі.

      Прийнято рішення батьківських зборів:
1. Обговорити у сімейному колі, разом з дітьми, проблему поведінки у школі та в класі.
2. Припиняти некоректну поведінку по відношенню до однокласників, роз'яснювати дітям неприпустимість подібної поведінки.
3. Продовжити співпрацю з класним керівником та школою, активно брати участь у житті своєї дитини.
4. Дати змогу учням бути на місці вчителя, проводячи у класі уроки самоврядування.
    3 години зборів минули на мажорній ноті. Хочу процитувати слова 
В. Бехтерева: «Якщо хворому після розмови з лікарем не стає легше, то це не лікар».  Я маю надію, що час витрачений недаремно і вчителі відчують зміни на краще.

    Всі були задоволені і як завжди – ніхто не хотів йти додому, а ще деякий час обговорювали те, що відбувалося.


Автор Сапальова Н.Г. (рекомендовано для блогу класних керівників)

Комментариев нет:

Отправить комментарий